utvecklingsamtal inför skolan

Har haft utvecklingsamtal på dagis för Tuva.

Allt e ju som vanligt bara positivt, o att Tuva har en hög status på dagis bland sina kompisar. Dom e ett gäng tjejer som leker hela tiden o i det gänget e Tuva, Wilma, Sofie. Tilda o Ella. Och ja dom bråkar näst intill aldrig =)

så här står det på de på pappret som jag fick med från dagis

Motorisk utveckling

Tuva e vänsterdominat och skriver sitt namn, håller pennan itumveckasgrepp.
Hon klipper bra och trär halsband.
Hon e grovmotorisk välutvecklad, smidig och snabb, har bra balans och tar fart på
gungan själv. Tuva klär på o av sej helt själv!


Självbild

Tuva e trygg i sin förskole grupp men hon e blyg o försiktig, iblnad tror hon sej inte klara vissa saker.
Hon behöver utveckla tron på sej själv .

Social kompetens

Tuva e försiktig i nya möten med både barn o vuxna, men har många kamrater på förskolan och
kan leka med alla. Tuva har empatisk förmåga, känner för de andra barnen o hjälper dom om hon kan.
Tuva har god koncentrationsförmåga och hon vill göra färdigt.

Ansvar och inflytande

Tuva tar ansvar för sina saker o det uppgifter som hon får.
I "hjärtangruppen"  är hon med och kommer med många bra idéer.

Språklig medvetenhet

Tuva har alla språkljud, bra uttal, bra ordförrråd och bra på spårkkänsla. Hon kan återberätta och förklara.
Tuva har det begrepp man kan förvänta.

Matematisk medvetenhet

Tuva ramsräknar till 29. Hon sorterar efter längd, form, färg, och hon ser mönster.
Hon vet hur foremerna ser ut om man använder begreppen triangel, rektangel, fyrkant och cirkel.
Tuva ser ordningsföljden bland siffrorna.

Övrigt

Tuva e intresserad av djur och speciellt hästar.



Ja denna lapp ska vi skriva under om vi godkänner den, vill säga att vi har samma uppfattning som dagis har om Tuva. Vi får också stryka o tillägga själva. Men jag tycker det e en bra helhet av henne. Men jag tycker inte hon e blyg. Fast man uppfattar väll olika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0